Права та зобов’язання клієнта
- Клієнт зобов’язаний дотримуватися всіх сертифікаційних вимог, включаючи будь-які внесені зміни, про які повідомляє орган з сертифікації;
- Якщо сертифікація застосовується до продукції, що перебуває у тривалому виробництві, ця продукція повинна продовжувати відповідати встановленим вимогам;
- Клієнт має вжити всіх необхідних заходів для проведення оцінювання та нагляду (за потреби), включаючи надання документів та записів для перевірки, а також забезпечення доступу до відповідного обладнання, ділянок, підрозділів, персоналу та субпідрядників, розгляду скарг і участі спостерігачів, якщо це необхідно;
- Клієнт повинен робити заяви щодо сертифікації в межах визначеної сфери сертифікації;
- Клієнт не має права використовувати сертифікацію продукції таким чином, щоб це шкодило репутації органу з сертифікації або робити заяви, які можуть ввести в оману або є несанкціонованими;
- У разі призупинення, скасування або закінчення терміну дії сертифікації клієнт повинен припинити використання всіх рекламних матеріалів, що містять посилання на сертифікацію, вжити необхідних заходів відповідно до схеми сертифікації (наприклад, повернення сертифікаційних документів) та виконати всі інші необхідні дії;
- Якщо клієнт передає копії сертифікаційних документів іншим особам, вони повинні бути відтворені в повному обсязі або відповідно до вимог схеми сертифікації;
- При згадуванні сертифікації своєї продукції в інформаційних матеріалах, таких як документи, брошури чи реклама, клієнт має дотримуватися вимог органу з сертифікації або вимог, визначених схемою сертифікації;
- Клієнт зобов’язаний дотримуватись усіх вимог, що стосуються використання знаку відповідності та інформації про продукцію, визначених схемою сертифікації;
- Клієнт повинен зберігати записи про всі відомі йому скарги, що стосуються відповідності сертифікаційним вимогам, надавати ці записи органу з сертифікації за необхідності та вжити відповідних заходів щодо таких скарг і будь-яких недоліків у продукції, які можуть вплинути на відповідність сертифікаційним вимогам, документуючи виконані дії;
- Клієнт зобов’язаний негайно повідомити орган з сертифікації про будь-які зміни, які можуть вплинути на його здатність відповідати сертифікаційним вимогам.